Är det här att vara frisk? Jag ville inte det här. Misslyckande. Hamnar jag i gamla spår? Vågar inte möta sanningen. Jag vet hur den är. Just därför vågar jag inte. Bestäm dig förfan. Så långt ifrån perfektion.
 
Samtidigt känner jag det fortfarande. Trevandet. Hur det vänder sig. Åt vilket håll är flykten? Jag är så fången. Så ensam, men utan dig är jag aldrig ensam. Håll min hand. Skydda mig. Snälla bränn alla ord. Bränn allt. Få det att försvinna. Det är så orättvist mot vattnet. Vattnet som jag sökte i öknen. Sandstormen som gjorde mig blind. Vattnet kommer torka och då finns inget kvar. Vad gör vi då? Åt vilket håll flyr vi? Snälla fly inte för långt bak.
 
Skam. Vet inte vad jag ska göra. Det är så tungt. Remmarna skaver på axlarna. Vill ställa ner väskan och packa ur den lite. Kommer den alltid att vara såhär tung? Hur länge kommer det skava på axlarna? Kommer det till slut att skära igenom mitt skelett? Mina lungor? Mitt hjärta? Hur gör man ens? Acceptans.. räknas det här ens? Eller lever jag i ännu en lögn?
 

 
 
 

Kommentera

Publiceras ej